Her er nye Ford Transit Connect og Transit Courier

04.12.2017

Ford presenterte i dag både nye Transit Connect og Transit Courier. De to nyttekjøretøynyhetene er en del av en produktrevolusjon hvor Ford i løpet av de neste 18 månedene skal fornye hele porteføljen av nyttekjøretøy i Europa.

Med nytt design, mer drivstoffeffektive motorer og en rekke nye, avanserte førerassistanseteknologier vil de nye Transit-modellene være klare for bestilling våren 2018.

- Fords siste generasjon av Transit-familien har tatt Europa med storm, og vi har ingen intensjoner om å ta foten av gasspedalen. Derfor har vi nå også gitt våre to mindre Transit-modeller en komplett fornyelse. De blir billigere i drift og tøffere å se på, sier toppsjefen for nyttekjøretøy i Ford Europa, Hans Schep.

Ford Transit Connect og Transit Courier er to viktige grunner til at Ford er det mest solgte nyttekjøretøymerket i Europa. Bare i år har de økt salget med hele 8 % i perioden januar-oktober, sammenliknet med den samme perioden i fjor. Så langt i år er mer enn 276 000 nye Ford nyttekjøretøy solgt i Europa.

I Norge er Ford hittil i år det nest mest solgte nyttekjøretøymerket med en vekst på hele 4,9% sammenliknet med samme periode i fjor.

For flere bilder og mer informasjon om Transit Connect: KLIKK HER

For flere bilder og mer informasjon om Transit Courier: KLIKK HER

Nye Ford Transit Connect

Nye Ford Transit Connect kommer med en helt ny og mer aerodynamisk front.

Innvendig har også den nye modellen fått mer stilfulle, men samtidig også mer slitesterke materialer som er laget for å tåle tøff bruk. Instrumentpanelet er også blitt fornyet.

På de høyere utstyrsnivåene får du nå også en 6-tommers nettbrett-inspirert berøringsskjerm sentralt plassert i midtkonsollen hvor det meste i bilen kan kontrolleres.

Med den helt nye 1.5-liters Ford EcoBlue dieselmotoren kan også Transit Connect by på det siste og beste innen moderne motorteknologi. Den ekstremt drivstoffeffektive motoren har allerede oppfylt miljøkravene i Euro 6.2.

Nye Transit Connect kan også bestilles med en avansert versjon av den prisbelønte 1-liters EcoBoost-bensinmotoren. Her har et allerede lavt drivstofforbruk blitt presset ytterligere ned ved at motoren er blitt utrustet med sylinderkutt. Deaktiveringen vil spare deg for drivstoff ved at bensintilførselen til en av de tre sylindrene automatisk kuttes når kjøremønsteret og forholdene tilsier at bilen ikke trenger full motorkapasitet.

En oppgradert 6-trinns manuell girkasse kan fås i kombinasjon med både diesel og bensinmotorene. Dieselmotoren kommer også med mulighet for Fords nye 8-trinns automatgirkasse.

Ingen i klassen kan by på like gode serviceintervaller som nye Transit Connect. For å redusere de samlede eierkostnadene har serviceintervallene på både diesel- og bensinmotorene blitt utvidet til 2 år/40 000 km. Lengre perioder mellom servicene bidrar til at planlagte vedlikeholdskostnader og uforutsatte reperasjonskostnader blir redusert.

Som den første modellen i sitt segment kan Transit Connect by på en intelligent hastighetsbegrenser som automatisk holder bilen innenfor den fartsgrensen bilen til enhver tid registrerer, og et system for antikollisjonssystem med fotgjengeroppdagelse og påfølgende automatisk nedbremsing hvis det er nødvendig. Den er også utrustet med sidevindsstabilisator og Fords system for automatisk lukeparkering og vinkelrett parkering som i parkeringshus.

Som den utgående modellen kan også nye Ford Transit Connect fås både i en kort og en lang variant. Den har et lastevolum på opptil 3,6 kubikkmeter (VDA) og har kapasitet til å frakte fra 520-890 kg nyttelast.

Nye Ford Transit Courier

Det minste medlemmet i Fords Transit-familie, Transit Courier, er også blitt ny både utvendig og innvendig. I førermiljøet er midtkonsollen blitt redesignet for å gi bedre ergonomi. På de høyere utstyrsnivåene får du også her infotainmentsystemet SYNC3 med en 6-tommers berøringsskjerm.

Nye Transit Courier kommer med de samme motoralternativene som Transit Connect, en nyutviklet 1.5-liters EcoBlue dieselmotor og en 1.0-liters Ecoboost bensinmotor med sylinderkutt. Alle bilene kan leveres med den nye 6-trinns manuelle girkassen til Ford, mens en 8-trinns nyutviklet automatgirkasse kommer i kombinasjon med dieselvarianten. Begge motorene oppfyller de siste utslippsstandardene i Euro 6.2.

For å redusere drivstofforbruket ytterligere kan dieselvariantene av Transit Courier også leveres med en automatisk løsning som stenger og åpner lufteventilene i bilens front etter behov. Det hjelper deg både med å spare drivstoff til oppvarming av bilen og reduserer luftmotstanden.

Nye Transit Courier har en nyttelast fra 500-590 kilo og et lastevolum på opp til 2,4 kubikkmeter (VDA).

Mer informasjon om de nye nyttekjøretøyene blir publisert nærmere lanseringen i 2018.

Nyheter

Kampanjer

Vis alle de siste kampanjene

Nyheter

Nyheter og arrangementer